loading...

وبمسترایران

بازدید : 145
پنجشنبه 6 شهريور 1399 زمان : 0:37

در دنیای دیجیتال فرایند از اولین تماس تا فروش نهایی بسیار متفاوت از گذشته است. وقتی تلفن ، تلویزیون ، و روزنامه هایی در اختیار ما بود ، متغیرهای کمتری برای بررسی در مسیر تبدیل وجود داشت. همه مراحل ممکن است یکسان بوده باشد ، اما ابزارها و "قیف بازاریابی" چنین نبودند.

امروزه فرایند فروش ایده آل شامل نقشه راه سفر مشتری است که برای کمک به راهنمایی مشتری در هر مرحله و بهبود تجربه کلی آنها در طول مسیر طراحی شده است. دو نقشه راه سفر مشتری یکسان نخواهد بود و مهم است که نقشه راه خود را متناسب با نیازها ، خواسته ها و خواسته های مشتری ایده آل خود تنظیم کنید.

با اجرای مؤثر ، نقشه راه سفر مشتری دقیقاً نشان می دهد که در هر مرحله از روند خرید ، برای انجام مشتری های آینده نگر خود و در همان زمان ساختن نام تجاری شما ، چه گام هایی برداشته شود. در اینجا مروری بر هر مرحله از خریدار و نحوه چگونگی ایجاد نقشه راه برای افزایش تعامل ، رضایت و در نهایت تبدیل ارائه شده است.

در دنیای دیجیتال فرایند از اولین تماس تا فروش نهایی بسیار متفاوت از گذشته است. وقتی تلفن ، تلویزیون ، و روزنامه هایی در اختیار ما بود ، متغیرهای کمتری برای بررسی در مسیر تبدیل وجود داشت. همه مراحل ممکن است یکسان بوده باشد ، اما ابزارها و "قیف بازاریابی" چنین نبودند.

امروزه فرایند فروش ایده آل شامل نقشه راه سفر مشتری است که برای کمک به راهنمایی مشتری در هر مرحله و بهبود تجربه کلی آنها در طول مسیر طراحی شده است. دو نقشه راه سفر مشتری یکسان نخواهد بود و مهم است که نقشه راه خود را متناسب با نیازها ، خواسته ها و خواسته های مشتری ایده آل خود تنظیم کنید.

با اجرای مؤثر ، نقشه راه سفر مشتری دقیقاً نشان می دهد که در هر مرحله از روند خرید ، برای انجام مشتری های آینده نگر خود و در همان زمان ساختن نام تجاری شما ، چه گام هایی برداشته شود. در اینجا مروری بر هر مرحله از خریدار و نحوه چگونگی ایجاد نقشه راه برای افزایش تعامل ، رضایت و در نهایت تبدیل ارائه شده است.

چهار مرحله از سفر خریدار

چهار مرحله از سفر خریدار

1) مرحله کشف

در مرحله کشف ، مشتریان آینده نگر تازه شروع به درک این موضوع می کنند که شرکت و نام تجاری شما در مورد چیست. به طور معمول ، آنها به دنبال راه حلی برای یک مشکل ، پاسخ به یک سوال یا هر نوع محصول یا خدمتی هستند که تجارت شما ارائه می دهد.

2) مرحله ملاحظه

آگاهی از مارک شما به عنوان یک راه حل بالقوه برای مشکل آنها یا پاسخ به سؤال آنها اولین قدم عالی است ، اکنون باید آنها را متقاعد کنید که راه حل شما بهترین راه حل برای آنها است. در مرحله در نظر گرفتن سفر خریدار است که چشم انداز شما تصمیم می گیرد که محصول یا خدمات شما موردی باشد یا خیر ، بنابراین به دست آوردن آن صحیح است.

3) مرحله خرید

اکنون که آنها را متقاعد کرده اید که محصول یا خدمات شما همان کالایی است که آنها به آن نیاز دارند ، زمان آن رسیده که خرید را انجام دهید. اما این همیشه ساده نیست. مشتریان هنوز هم لازم هستند اقدامات لازم را برای تکمیل خرید انجام دهند و اغلب این بدان معناست که برخی راهنمایی یا کمی فشار در جهت درست انجام شود. وقتی صحبت از این بخش از سفر مشتری می شود ، کارهای مشخص و مشخصی انجام نمی شود.

4) مرحله نگهداري

تبریک می گویم ، شما فروش را انجام دادید! اما نقشه راه به اینجا ختم نمی شود. اکنون زمان آن است که واقعاً به درخشش خود برسید و به آنها نشان دهید که چرا آنها باید در آینده به تجارت خود با شما ادامه دهند. ده ها تاکتیک و تکنیک طراحی شده است تا مشتریان خود را به فعالیت خود مجدداً برگردانید و دوباره به خانه های خود بازگردید ، و این همان چیزی است که شما باید در این بخش از نقشه راه خود به آن توجه کنید.

جمع آوری اطلاعات

جمع آوری اطلاعات

جمع آوری داده های موجود در پایه مشتری فعلی شما اولین قدم مهم هنگام ایجاد CX به یاد ماندنی است. در مرحله کشف مشتری ، داشتن شخصیت خریدار محکم برای کار با این روند ، روند کار را بسیار ساده تر می کند زیرا می توانید هرگونه ارتباطی را با آن شخصیت در ذهن داشته باشید. این شخصیت باید اطلاعاتی از قبیل سن ، جنسیت ، زبان ، عنوان شغل ، درآمد ، جزئیات خانواده ، سرگرمی ، علایق و اهداف را در بر بگیرد. در اصل ، شما باید بدانید که با چه کسی صحبت می کنید تا بتوانید از مخاطبان مناسب استفاده کنید و متناسب شود.

1) اطلاعات فعلی مشتری

اطلاعات مشتری فعلی شما ممکن است شامل نظرسنجی ها ، داده های ایمیل ، شخصی یا سایر داده هایی است که در گذشته جمع آوری شده است و هنوز هم مربوط به چشم اندازهای احتمالی شما و مخاطبان هدف فعلی است. هنگامی که از طریق اطلاعات کار می کنید ، آنچه را که مفید است نگه دارید و بقیه پرونده را کنار بگذارید.

2) وب سایت و رسانه های اجتماعی

هنگامی که در مورد نوع افرادی که به وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی شما جذب می شوند ، یاد می گیرید ، این ایده را به شما می دهد که چه کسی می خواهد آنچه را که شما باید ارائه دهید. با استفاده از تجزیه و تحلیل ، همچنین می توانید ببینید که وقتی افراد به دنبال اطلاعات هستند ، موانع جاده ای وجود دارد و اکثر مردم سایت را در چه مرحله ای قرار می دهند. داده های جمعیتی که از کانال های رسانه های اجتماعی شما گرفته شده است به شما اطلاع می دهد که چه کسی را دنبال می کند و آنچه را که بطور منظم ارائه می دهید به اشتراک می گذارد.

3) مصاحبه با کارمندان Frontline

کارمندانی که روز به روز با مشتریان شما روبرو می شوند ، می توانند بینش های ارزشمندی را در مورد شخصیت ها و رفتارهای خود به شما ارائه دهند. همچنین می توانید پرسنل پشتیبانی مشتری را که به طور روزانه به مشتری دسترسی دارند شامل کنید. یک مصاحبه کوتاه ، 10 یا 15 دقیقه ای تنظیم کنید و بپرسید که مشتریان در چه نوع مشکلی ذکر می کنند ، چه نوع سؤالی را می پرسند ، چه احساسی داشته اند که به دنبال راه حل هستند و چه چیزی تحت تأثیر قرار گرفته اند و خوشحالم پس از جمع آوری جواب ها ، آنها را تجزیه و تحلیل کرده و به دنبال الگوهای تکراری باشید که به نقشه راه شما کمک می کند.

هنگامی که تمام داده های مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و شخصیتی را شکل داده اید که نماینده نوع چشم اندازی است که می خواهید جذب کنید ، برای بخش Discovery از سفر خریدار در وضعیت خوبی قرار خواهید گرفت. شما درک کاملی از آنچه که برای حل مشکلات آینده شما انجام می شود درک می کنید و می توانید متناسب با آن مطالب خود را ترسیم کنید. این ممکن است شامل تبلیغات آنلاین در مکانهایی باشد که مخاطبان هدف شما وقت خود را بصورت آنلاین ، پست های وبلاگ یا پست های رسانه های اجتماعی می گذرانند که منجر به صفحات فرود در مکانهایی می شود که در ازای دریافت هدیه ، گزارش ، لیست چک یا موارد مشابه ، آدرس های ایمیل را ضبط می کنید.نقشه برداری از مرحله توجه

وقتی به مرحله ملاحظات نقشه راه سفر مشتری خود رسیدید ، باید بدانید که چه چیزی آنها را برای ایجاد اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدمات خود انگیزه می دهد. تا این زمان ، آنها می دانند که شما یک راه حل بالقوه ارائه می دهید ، اما شما باید بدانید که چه نوع پیامی را باید بشنوند تا مشخص شود که راه حل شما راه حل مناسبی است.

دلایل شما بسته به نوع مشکلی که می خواهید حل کنید و انواع محصولات و خدمات شما در دسترس است متفاوت خواهد بود. آیا آنها علاقه مند هستند زیرا شما چیزی منحصر به فرد ارائه می دهید که هیچ کس دیگری ندارد؟ آیا صرفاً به دلیل راحتی است؟ آیا این باعث می شود احساس قابل توجهی داشته باشند؟ آیا آنها مبلغ قابل توجهی صرفه جویی می کنند؟ پس از تعیین دلیل ، می توانید پیام خود را برای جور کردن با احساسات و نیازهای آنها تهیه کنید.

مهم است که روند در این مرحله بیش از حد پیچیده نباشد. به عنوان نمونه ، اگر علاقه آنها را دارید و آنچه را که باید ارائه دهید دوست دارند ، اما یک مرحله در روند باعث می شود آنها مجبور شوند وب سایت یا صفحه فرود خود را ترک کنند ، این می تواند به اندازه کافی پیشرفت شما را مختل کند. در این مرحله از نقشه راه ، آنها باید مزایای انجام کار با شما را بیاموزند و از مزایای این ویژگیهایی برخوردار باشند که خواسته ها و نیازهای آنها را تقویت می کند.

وارد مرحله خرید شوید

اگر چشم انداز شما قصد ورود به مرحله خرید سفر خریدار را دارد ، CX باید تا حد امکان صاف و بدون دردسر باشد. در این مرحله است که بسیاری از بازاریابان در نهایت فروش خود را از دست می دهند زیرا سفر را پیچیده تر از آنچه لازم است انجام دهد. مسئله دیگر این است که اگر از یک مرحله به مرحله دیگر زبان یا اصطلاحات متفاوتی استفاده می کنید. اطمینان حاصل کنید که پیام های شما متناسب و سازگار است.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که در این مرحله یک مصرف کننده می خواهد پول خود را به شما بدهد. شما متقاعد کننده خود را انجام داده اید ، و آنها انگیزه دارند تا یکبار امتحان کنند. مواردی مانند هدایای رایگان یا پاداش با خرید ، محدودیت زمانی برای دریافت معاملات ویژه یا ضمانت رضایتمندی ممکن است کافی باشد تا آنها را به خط پایان برساند. اگر توجه داشته باشید که افراد زیادی در سبد خرید از سبد خرید رها می شوند ، پس از اجرای یکی از این راهکارها باید تغییری ایجاد شود.

درباره حفظ

درباره حفظ

بسیاری از شرکت ها می توانند مشتری را به خود جلب کرده و اقدام به فروش کنند ، اما هنگامی که شما آنها را دوباره و دوباره نگه دارید ، هنر واقعی و پول واقعی ساخته می شود. ایجاد مشتریان وفادار همان چیزی است که Stention Stage در مورد آن است و باید در نقشه راه سفر مشتری شما گنجانده شود. شما فقط نمی توانید فرض کنید که تجربه مشتری فوق العاده است زیرا آنها خرید انجام داده اند ، و حتی اگر عالی بود ، اگر می خواهید آنها بازگردند ، هنوز کارهایی انجام می شود.

به طور طبیعی ، شما باید یک کار عالی را با خرید اولیه برای یک مشتری انجام دهید حتی برای خرید دوباره با شما در نظر بگیرید ، اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. بیشتر کمپین های نگهداری مشتری شامل بازاریابی از طریق ایمیل می باشد ، اما اگر کالاهای شما در حال حمل کالاهای فیزیکی هستند ، می توانید با تحویل اولیه خود پیشنهادات ویژه ای نیز اضافه کنید. دنباله ایمیل شما باید شامل یک ایمیل پیگیری باشد که از آنها می پرسد که چگونه محصول یا خدمات را دوست دارند و پیشنهادی برای تخفیف ، پس انداز مراجعه یا برخی از راهکارهای دیگر برای به دست آوردن فروش بعدی دارند.

ممکن است شما بخواهید موارد مشابهی را که مردم خریداری کرده اند نشان دهید ، بگذارید آنها به یک مسابقه بپیوندند ، یکی را بخرند ، یا فقط یک کوپن ارائه دهید تا در خرید بعدی خود صرفه جویی کنید. ایده این است که ارزش افزوده شود و آن را چنان جذاب جلوه دهیم که گفتن تقریباً غیرممکن است.

نقشه راه مسافرتی ایده آل مشتری

در پایان ، نقشه راه سفر مناسب مشتری در مورد شناخت مشتری بالقوه شما در داخل و خارج است. هنگامی که نقشه خود را با هر یک از مراحل ایجاد می کنید ، بپرسید که در هر مرحله برای رسیدن به مرحله بعدی چه اقداماتی انجام می دهند ، چه چیزی آنها را ایجاد می کند یا آنها را از رسیدن به مرحله بعدی دلسرد می کند ، چه سؤالی ممکن است داشته باشد و کدام موانع را دارد ، هر ، در راه هستند.

اگر می خواهید در مورد ایجاد نقشه راه کاملی برای سفر مشتری ، اطلاعات بیشتری کسب کنید ، امروز در موسسه بازاریابی دیجیتال با ما در تماس باشید.

ابزار و فناوری های لازم را برای رفع چالش های فردا با یک دیپلم تحصیلات تکمیلی در بازاریابی دیجیتال بیاموزید . امروز بروشور را بارگیری کنید!

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 26
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 626
  • بازدید سال : 626
  • بازدید کلی : 5171
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی