loading...

وبمسترایران

بازدید : 322
دوشنبه 17 شهريور 1399 زمان : 13:43

ممکن است شما هنوز آن را ندانید یا ندانید ، اما هوش مصنوعی (AI) به سرعت در دنیای دیجیتال روزمره مرکزیت بیشتری پیدا می کند و دنیای بازاریابی و تبلیغات نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرچه ایده AI ممکن است علمی-تخیلی بد دهه 60 را با روبات های آینده نگر به ذهن متبادر کند ، اما در واقع خیلی بیشتر از آن چیزی است که احتمالاً تصور می کنید.

هوش مصنوعی اصطلاحی کاملاً عمومی است که شامل رویکردها و فن آوری های مختلفی است که برای "فکر کردن" مانند انسان تنظیم شده اند. این در حال حاضر در بسیاری از فن آوری هایی که احتمالاً قبلاً در مورد آنها می دانید ، مانند تشخیص صدا و بات چت ها گنجانده شده است.

در اینجا ، ما فقط چند مورد از عناصر جذاب و کاربردهای فناوری AI را معرفی خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که چرا تقریباً در همه جنبه های فضای بازاریابی دیجیتال جدایی ناپذیر است.

ممکن است شما هنوز آن را ندانید یا ندانید ، اما هوش مصنوعی (AI) به سرعت در دنیای دیجیتال روزمره مرکزیت بیشتری پیدا می کند و دنیای بازاریابی و تبلیغات نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرچه ایده AI ممکن است علمی-تخیلی بد دهه 60 را با روبات های آینده نگر به ذهن متبادر کند ، اما در واقع خیلی بیشتر از آن چیزی است که احتمالاً تصور می کنید.

هوش مصنوعی اصطلاحی کاملاً عمومی است که شامل رویکردها و فن آوری های مختلفی است که برای "فکر کردن" مانند انسان تنظیم شده اند. این در حال حاضر در بسیاری از فن آوری هایی که احتمالاً قبلاً در مورد آنها می دانید ، مانند تشخیص صدا و بات چت ها گنجانده شده است.

در اینجا ، ما فقط چند مورد از عناصر جذاب و کاربردهای فناوری AI را معرفی خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که چرا تقریباً در همه جنبه های فضای بازاریابی دیجیتال جدایی ناپذیر است.

فراگیری ماشین

یادگیری ماشینی نوعی از فناوری هوش مصنوعی است دقیقاً همان چیزی که به نظر می رسد: فرایندی که در آن ماشین ها می توانند اساساً بفهمند چگونه با استفاده از مجموعه داده های قبلی می توانند خود به خود مسئله را حل کنند و در نتیجه "یاد بگیرند". در یک زمینه بازاریابی ، می توان آن را برای تعدادی از برنامه ها اعمال کرد - هدف گذاری تبلیغات ، تولید سرب و بهینه سازی جستجو ، فقط به نام چند مورد.

تا حدی ، این قسمت از هوش مصنوعی مبنایی خواهد بود که ماشین آلات تصمیم گیری های تجاری بیشتری را شروع می کنند ، بنابراین حداقل از لحاظ تئوری ، وقت و مکان را برای صاحبان مشاغل و کارگران آزاد می کند تا بیشتر بر عناصر انسانی ، خلاق و مالی تمرکز کنند. فعالیت های تجاری و بازاریابی. یکی از نمونه های تصمیم گیری در این زمینه استفاده از دستیاران شخصی دیجیتال است.

بازاریابی به طور فزاینده ای بر رفتار مشتری متمرکز است

هوش مصنوعی همه چیز درمورد رویکردهای داده محور در بازاریابی و تصمیم گیری است و به همین منظور برای تلفیق داده ها از سیستم عامل های مختلف استفاده می شود.

این روزها سیستم عامل ها انواع تجزیه و تحلیل ها را به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل الگوهای مشتری به منظور توسعه سیستم های خودکار و مشخصات مشتری برای هدف قرار دادن بازارهای خاص ، جمع آوری و ذخیره می کنند. به نظر می رسد ، در آینده نزدیک ، رایانه ها به طور فزاینده ای تصمیمات بزرگتر و بزرگتری را دریافت خواهند کرد.

آنها قادر خواهند بود رفتار و مشخصات مشتری را از نزدیک تجزیه و تحلیل کنند ، بنابراین می توانند اساساً "استراتژی" ارتباطی خود را انجام دهند ، نسخه ای درست کنند که مطابق با صدای مشتریانی باشد که آنها بصورت آنلاین مشاهده می کنند.

علاوه بر این ، مصرف کنندگان در می یابند (هرچند شاید ناآگاهانه) تصمیمات خرید خود را بیشتر به روبات هایی تحویل می دهند که قبلاً سابقه ایده های خود ، جستجوهای قبلی و ترجیحات خود را دارند.

ادغام بینش

هوش مصنوعی ابزاری مفید در جمع آوری و تلفیق مجموعه داده ها از انواع مختلف نرم افزارها و سایر ابزارهای جمع آوری است. هرچه بیشتر برای این منظور توسعه یابد ، در هدف گیری و شخصی سازی کمپین های تبلیغاتی دیجیتال بر اساس آواتارهای مشتری و سفرهای خرید موثرتر خواهد بود.

بنابراین ، از طریق فراتحلیل ، هوش مصنوعی می تواند مجموعه داده ها را به روش های بسیار پیچیده تری از آنچه که اکنون انجام می دهیم ، ضبط و تجزیه و تحلیل کند ، فقط با استفاده از ابزاری که مثلاً به کانال های منفرد هدایت می شوند (فکر کنید Facebook Insights) ، امکان اتوماسیون به روش های بسیار نوآورانه تر از ما احتمالاً می تواند تصور کند.

جستجوی معنایی

با استفاده از ایده های یادگیری ماشین و فراتحلیل ، همانطور که در بالا ذکر شد ، جستجوی معنایی به توانایی ماشین ها برای درک اساساً جستجوهای کاربر به منظور ارائه مجموعه ای از نتایج سفارشی ، اشاره دارد. هوش مصنوعی می تواند این کار را با درک بیشتر معنای متنی برخی از عبارات و الگوهای جستجو انجام دهد. همچنین می تواند روابط دقیق تر و پیچیده تری را بین مجموعه داده های مختلف درک کند - بنابراین ، به عنوان مثال ، ترکیب سابقه جستجوی کاربر در صفحه نتایج.

این برای سئو به چه معناست؟ این بدان معناست که جستجو با ظرافت بیشتری رو به رو می شود ، احتمالاً شامل کلمات کلیدی ثانویه و دم بلندتر به عنوان بخشی از آن جستجو می شود. جستجوی معنایی به این معناست که چرا شخص در جستجوی چیزی است ، به جای اینکه فقط آنچه را که جستجو می کند نشان دهد.

ایجاد و ادغام محتوا

هوش مصنوعی می تواند برای تولید سرب در زمینه تولید محتوا استفاده شود و قبلاً برای چندین برنامه مانند WordSmith استفاده شده است . هوش مصنوعی برای جمع آوری و گزارش دادن داده هایی مانند ورزش و اطلاعات بازار و امور مالی مفید است. در بخش نظارت بر امور ، هوش مصنوعی مرتبط ترین محتوای شخصی شده برای هر بازدید کننده منحصر به فرد را انتخاب می کند. مثال خوبی از این نوع تکنیک ها این است که یک وب سایت تجارت الکترونیکی نمونه های "مشابه" سایر محصولات مورد علاقه شما را به شما نشان دهد.

موارد مشابهی در تنظیمات اشتراک (مانند Netflix) به کار رفته است ، جایی که هرچه بیشتر از این نرم افزار استفاده کنید ، هوش مصنوعی بیشتر در مورد شما می داند و می تواند با ارائه دانش خود پیشنهادهایی را ارائه دهد. بعلاوه ، این برنامه همچنین می تواند نامه های پویا متناسب با تنظیمات مشترک را بنویسد.

جستجوی صوتی و تشخیص گفتار

هوش مصنوعی توانایی انجام انواع جستجوها از جمله تشخیص صدا را دارد. علاوه بر این ، آنها می توانند انواع مختلف روش جستجو را برای شخصی سازی نتایج ادغام کنند. و شاید جالبتر اینکه دستیاران شخصی که امروز با آنها آشنا می شویم ، مانند سیری ، الکسا و Google Home ، اکنون می توانند با یکدیگر مکالمه کنند (یا حداقل در مدل های بعدی این کار را می کنند). و تا آنجا که تشخیص گفتار پیش می رود ، گزارش اوت 2017 (از طریق Techcrunch ) ادعا می کند که سیستم تشخیص گفتار مایکروسافت در آن زمان با نرخ خطای کم سابقه تنها 5.1٪ بوده است.

تولید سرب

مانند یک استخدام کننده اتوماتیک ، AI می تواند در واقع داده های زیادی را غربال کند تا مشتری ، مشتری و حتی همکاران ایده آل خود را بر اساس اطلاعاتی که قبلاً دارد و برنامه ای که استفاده می کند پیدا کند. حتی جذاب تر ، می تواند میزان گرم بودن یک سرب را پیش بینی یا ارزیابی کند. بنابراین ، برای اهداف B2B یا حتی استخدام ، این می تواند در صرف جستجوی اولیه صرفه جویی در وقت و انرژی زیادی داشته باشد و زمان بیشتری را برای مواردی مانند تماس تلفنی و فروش به شما اختصاص دهد.

در حال حاضر چندین برنامه در دسترس است که این کار را انجام می دهد ، از جمله Node که با استفاده از فراداده به مشتریان جدید توصیه می کند و حتی ابزار LinkedIn Sales Navigator که به کاربران کمک می کند تا منجر به استخدام شوند.

بات چت

Chatbots ابزاری خودکار هستند که اساساً وظیفه تعامل با مشتری و مشتری را بر عهده دارند. در حال حاضر ، آنها قادر به انجام کارهایی مانند پاسخ به س questionsالات اساسی و انجام سفارشات هستند. آنها توسط شرکت ها در هر اندازه ای مورد استفاده قرار می گیرند و ادغام آنها در مقیاس کوچک در وب سایت ها آسان تر و آسان تر می شود.

شایان ذکر است که فیس بوک از چت بات ها در برنامه پیام رسان خود استفاده خواهد کرد ، ایده این است که مشتریان می توانند به راحتی به یک صفحه تجاری پیام دهند تا در مورد مسائل مربوط به خدمات مشتری صحبت کنند. این یکی از راه هایی است که در آن کسب و کارها در آینده نزدیک به راحتی به "ربات ها" دسترسی خواهند داشت. در واقع ، آنها فقط به همین دلیل برنامه ای به نام wit.ai bot را تحریک کرده اند .

اتوماسیون و شخصی سازی

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای درک رفتار و تصمیم گیری خریدار و هرچه بیشتر درک شود ، استفاده می شود. بیشتر تبلیغ کنندگان می توانند استراتژی های بازاریابی خود را به سمت ترجیحات مصرف کننده هدف قرار دهند.

در حال حاضر ، بسیاری از کارهایی که در حوزه بازاریابی دیجیتال انجام می دهیم "حدس" است ، دائماً آزمایش و تنظیم ، آزمایش آنچه که امیدواریم سودآوری بیشتری داشته باشد. اگرچه امروزه ابزارهای تحلیلی ما بسیار دقیق تر از زمان تبلیغات سنتی هستند ، اما توانایی داشتن "تصمیم گیری داخلی" برای تصمیم گیری که اساساً هنگام کار یاد می گیرد ، برای این نوع بازاریابی بهینه است.

یکی از جالب ترین و احتمالاً مفیدترین کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال ، مبتنی بر این واقعیت است که می تواند با استفاده از مقادیر زیادی از داده ها اساساً راهی را برای هدایت اطلاعات خاص انتخاب کند. این را می توان برای هدف گذاری تبلیغات استفاده کرد. برای این منظور ، می توان انتظار داشت که پیشرفت در اتوماسیون به بهینه سازی هم در B2B و هم در B2C کمک کند.

هر متخصص بازاریابی دیجیتال باید در مورد هوش مصنوعی اطلاعات کسب کند

هوش مصنوعی ترسناک است یا باحال؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم ، کاملاً بیشتر و بیشتر در دنیای ما ریشه دوان می شود. ممکن است ما آن را نوعی تعرض به حریم خصوصی بدانیم ، اما بخشی از وظیفه شما به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال درک نحوه استفاده اخلاقی از آن است. ابزارهای هدایت هوش مصنوعی روز به روز رایج تر می شوند و در مورد تجزیه و تحلیل و پیش بینی سفر خریدار ، ابزارهای بسیار مفیدی هستند.

اگر به فکر بازاریابی دیجیتال هستید ، لازم نیست در این زمینه متخصص باشید (کاملاً پیچیده و مبتنی بر ریاضی است) ، اما باید بتوانید درک کاملی از نحوه ادغام آن داشته باشید. فعالیت های بازاریابی تا حدود زیادی در آینده. اگرچه برای ورود به بازاریابی دیجیتال نیازی به درک تفاوت های ظریف فنی هوش مصنوعی ندارید ، اما درک دقیق چگونگی شکل گیری بازار دیجیتال امروزی در همه سطوح و اینکه چگونه به نوبه خود شکل می گیرد ، ضروری است. استراتژی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 34
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 169
  • بازدید سال : 711
  • بازدید کلی : 12077
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی