بهینه سازی یا جستجوگر موتور جستجو چیز جدیدی نیست. تقریباً دو دهه است که وجود دارد اما فقط در چند سال گذشته است که به عنوان یک حرفه واقعی شروع به کسب قدرت می کند .
امروزه ، دانشگاه های سراسر جهان دوره های رسمی بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهند و گزینه های آنلاین زیادی برای آموزش SEO و تأیید اعتبار وجود دارد.
اگر می خواهید در سئو کار خود را شروع کنید ، علاوه بر آموزش صحیح ، فاکتورهای زیادی را نیز باید در نظر گرفت.
نقش شغلی یک متخصص SEO تنها استفاده از تئوری های آموخته شده در یک دوره نیست ، بلکه بسیار بیشتر از این است.
بهینه سازی یا جستجوگر موتور جستجو چیز جدیدی نیست. تقریباً دو دهه است که وجود دارد اما فقط در چند سال گذشته است که به عنوان یک حرفه واقعی شروع به کسب قدرت می کند .
امروزه ، دانشگاه های سراسر جهان دوره های رسمی بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهند و گزینه های آنلاین زیادی برای آموزش SEO و تأیید اعتبار وجود دارد.
اگر می خواهید در سئو کار خود را شروع کنید ، علاوه بر آموزش صحیح ، فاکتورهای زیادی را نیز باید در نظر گرفت.
نقش شغلی یک متخصص SEO تنها استفاده از تئوری های آموخته شده در یک دوره نیست ، بلکه بسیار بیشتر از این است.
10 مرحله برای شروع کار در سئو
بنابراین ، اگر فقط مسئله آموزش صحیح نیست ، یک متخصص سئو چه مهارت های دیگری باید داشته باشد؟
پاسخ کوتاه مجموعه متنوعی از مهارت ها است که شامل مهارت های تحلیلی ، ارتباطی و توسعه ای می باشد (لازم نیست شما یک توسعه دهنده باشید اما باید کد اساسی HTML را درک کنید).
- دوره کامل سئو
- یک متخصص سئو شوید
- میزان بازدید خود را در 60 روز یا کمتر افزایش دهید
- مورد اعتماد بیش از 3000 دانشجو
مسیری را که باید دنبال کنید برای استخدام در بازاریابی دیجیتال و شروع یک کار موفق در SEO می توانید در این 10 مرحله خلاصه کنید.
مرحله 1: ساخت تا خود را در جستجوگرها مهارت های
مرحله 2: بهبود مهارت های نوشتن خود را مرحله 3: به دست آوردن مهارت اساسی توسعه گام 4: ساخت تا مهارت های تحلیلی خود را مرحله 5: یاد بگیرید چگونه به استفاده از ابزار جستجوگرها گام 6: تبدیل به یک متخصص در سایت راهنمای گوگل گام 7: عملی شوید ، تجربه SEO خود را بسازید مرحله 8: گواهی Google Ads شوید مرحله 9: اولین مشتری خود را دریافت کنید مرحله 10: آماده شدن برای مصاحبه SEO
در اواخر این پست ، همچنین می توانید پاسخ س questionsالات رایج در مورد SEO Career را پیدا کنید:
- آیا سئو انتخاب شغلی مناسبی است؟
- مرحله بعدی برای پیشرفت شغلی SEO چیست؟
- به عنوان یک متخصص SEO چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟
مرحله 1: مهارت های SEO خود را ارتقا دهید
قبل از اینکه حتی به فکر اقدام برای هر شغل مرتبط با SEO باشید ، باید مطمئن شوید که دانش لازم درباره SEO را دارید.
مدتی را سپری کنید و با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شوید ، بعد از همه اینها SEO است. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به طوری که در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.
با م componentsلفه های مختلفی که فرآیند SEO را تشکیل می دهند مانند سئو فنی ، سئو داخلی و سئو خارج صفحه آشنا شوید .
اطمینان حاصل کنید که می توانید اصطلاحات سئو را شامل عبارات کلیدی مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، ایجاد لینک ، بک لینک ، سئو کلاه سفید ، سئو کلاه سیاه و سایر اصطلاحاتی که در موضوعات مرتبط با سئو می خوانید ، درک کنید.
نکته حرفه ای: یکی از بهترین و سریع ترین راه های تسلط بر نظریه ، دنبال کردن دوره SEO است . اگر از ساختار خوبی برخوردار باشد ، بدون اینکه ساعتهای طولانی به جستجوی این اطلاعات در Google بپردازید ، همه اطلاعات را در یک مکان به شما می دهد.
مرحله 2: مهارت های نوشتاری خود را ارتقا دهید
بهینه سازی عنوان صفحه ، توضیحات متا ، عناوین و محتوای یک صفحه از رایج ترین وظایف سئو است . اگر مهارت نوشتن شما خوب نباشد ، نمی توانید این کار را با موفقیت انجام دهید.
اگر قصد دارید با مشتریان ایالات متحده یا انگلیس کار کنید و انگلیسی زبان مشتی شما نیست ، باید دوره ای را برای یافتن راه های دیگر برای بهبود مهارت نوشتن انگلیسی خود طی کنید.
در حال حاضر ممکن است یک مرحله اختیاری به نظر برسد اما به محض شروع کار نوشتن مطالب SEO ، به اهمیت آن پی خواهید برد.
مرحله 3: مهارت های اساسی توسعه را کسب کنید
برای تبدیل شدن به SEO نیازی نیست که یک توسعه دهنده باشید اما باید مهارت های اساسی در توسعه داشته باشید.
شما باید بتوانید کد HTML را بخوانید و درک کنید ، از چگونگی ساختار یک وب سایت مطلع شوید و نقش JavaScript را در روند توسعه وب درک کنید.
شما باید توانایی کار با CMS معروف مانند وردپرس برای ویرایش عناوین و توضیحات یک صفحه و همچنین سایر تنظیمات مربوط به SEO (لینکهای ثابت ، تنظیمات نظر ، نقشه سایت و غیره) را داشته باشید.
بخشی از مسئولیت های شغلی شما راهنمایی توسعه دهندگان برای ایجاد تغییرات مرتبط با سئو در وب سایت است ، بنابراین شما باید بدانید که چه چیزی را درخواست کنید.
نکته حرفه ای: W3schools مکانی عالی برای شروع یادگیری HTML است.
مرحله 4: مهارت های تحلیلی خود را تقویت کنید
برای هر کار SEO که انجام می دهید ، باید گزارش هایی را برای مشتری یا رئیس خود تهیه کنید. یک گزارش سئو خوب اطلاعات منابع مختلف مانند کنسول جستجوی گوگل ، تجزیه و تحلیل گوگل و SEMRUSH را ترکیب می کند .
مهم است که شما مهارت های لازم برای خواندن ، تفسیر و ارائه این اطلاعات در قالب معنی دار را داشته باشید. دانستن چگونگی استفاده از ابزاری مانند Excel و Google Sheet الزامی است.
مرحله 5: نحوه استفاده از ابزارهای SEO را بیاموزیدSEMRUSH - ابزار محبوب SEO
ابزارهای مناسب سئو می توانند زندگی شما را آسان کنند ، به شرط آن که بدانید چگونه از آنها به درستی استفاده کنید.
علاوه بر آشنایی با موارد ضروری مطلوب (کنسول جستجوی Google و Google analytics) ، شما همچنین باید نحوه استفاده و پیکربندی سایر ابزارهای جستجوگرها مانند:
Yoast SEO - محبوب ترین افزونه SEO در بازار. دانستن چگونگی استفاده از Yoast SEO شما را به عنوان یک سئوکار حرفه ای تبدیل نمی کند اما اگر از زیر و بم Yoast SEO اطلاع نداشته باشید نمی توانید یک حرفه ای باشید.
SEMRUSH - این تا حد زیادی ابزار SEO توصیه شده من است. این ابزاری است که من روزانه برای بسیاری از کارها از جمله ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، ایجاد لینک ، مبارزات PPC ، تجزیه و تحلیل رقبا و بسیاری دیگر از آن استفاده می کنم.
Chrome Developer Tools - مجموعه ای از ابزارهای توسعه دهنده که در Chrome تعبیه شده اند. می توانید از آنها برای بازبینی کد HTML یک صفحه استفاده کنید.
سایر ابزارهای جستجوگر SEO ارائه شده توسط Google مانند Page speed insights و Lighthouse .
مرحله ششم: در دستورالعمل های Google Webmaster متخصص شوید
گوگل مجموعه ای از قوانین را دارد که به عنوان « رهنمودهای Google Webmaster» شناخته می شود . در این سند ، آنها همه مواردی را که باید در مورد استانداردها و قوانین کیفیت آنها بدانیم توضیح می دهند.
SEO گاهی اوقات ممکن است مشکل باشد و اگر با دستورالعمل های Google آشنا نیستید ، ممکن است کاری انجام دهید که وب سایت شما (یا بدتر از آن وب سایت مشتری) مجازات شود و این به معنای از دست دادن رتبه و بازدید است.
این نیز موضوعی است که ممکن است در مصاحبه از شما خواسته شود ، بنابراین مدتی را برای خواندن و درک راهنما اختصاص دهید.
مرحله 7: عملی شوید ، تجربه SEO خود را بسازید
در بالا ذکر کردم که نقش شغلی یک SEO محدود به دانستن مفاهیم و تئوری SEO نیست بلکه بیشتر عملی است.
با داشتن یا بدون تحصیلات رسمی ، با یا بدون گواهینامه SEO ، برای اینکه یک متخصص SEO موفق باشید ، باید SEO را تمرین کنید و به مشتریان یا کارفرمایان آینده خود ثابت کنید که می توانید رتبه بندی یک وب سایت را در SERPS بهبود دهید.
یک شرکت یا آژانس جستجوگرها شما را به دلیل صلاحیت شما استخدام نمی کند بلکه به دلیل تجربه و توانایی های شما برای بالا بردن رتبه آنها ، بازدید کنندگان ارگانیک و مشتریان بیشتری را برای آنها به ارمغان می آورد.
بهترین راه برای ایجاد تجربه سئو و یادگیری سئو ، تمرین سئو است. اگر هنوز وب سایتی ندارید ، این اولین قدم شماست.
جای خود را انتخاب کنید ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام داده و یک وب سایت را به سرعت وصل کنید.
روی سئوی وب سایت خود کار کنید و سعی کنید برای هر تعداد کلمه کلیدی رتبه بالایی کسب کنید. موانعی در این راه وجود دارد ، مطمئناً تسلیم نشوید ، از اشتباهات خود بیاموزید و به کار خود ادامه دهید تا زمانی که به نتایج مناسبی (از نظر ترافیک ارگانیک) برسید.
این می تواند گذرنامه شما باشد تا اولین مشتری یا اولین شغل خود را به عنوان یک SEO جستجو کنید.
مرحله 8: گواهی تبلیغات Google شوید
بازاریابی موتور جستجو فقط به SEO اختصاص ندارد ، بلکه درمورد تبلیغات جستجوی پولی است و Google Ads محبوب ترین پلت فرم PPC در بازار است.
نکته حرفه ای : برای درک تفاوت SEO و SEM ، این مطلب را بخوانید .
در حالی که تمرکز اصلی شما یادگیری SEO است ، اما دانستن نحوه کار Google Ads به شما کمک می کند تا درک بهتری از عملکرد Google داشته باشید.
در یک صفحه معمول نتایج جستجو ، Google Ads در بالا و پایین نتایج ارگانیک نشان داده می شود و خوب است بدانید که یک فاکتور و تحت چه شرایطی یک تبلیغ می تواند بالاتر از نتایج ارگانیک برای یک کلمه کلیدی مشخص باشد.
سئو و Google Ads در کنار هم بسیار عالی عمل می کنند و همچنین فرصتی دیگر برای شما است که می توانید تخصص خود را ثابت کنید و طیف گسترده ای از خدمات بازاریابی دیجیتال را به مشتریان خود ارائه دهید.
نکته حرفه ای: آکادمی Google برای تبلیغات تمام منابع لازم برای یادگیری AdWords و دریافت گواهینامه را در اختیار شما قرار داده است.
مرحله 9: اولین مشتری خود را دریافت کنید
من در مرحله 6 ذکر کردم که شما ابتدا باید با ایجاد و انجام کارهای SEO در وب سایت خود ، تجربه SEO خود را ایجاد کنید.
وقتی احساس اطمینان کردید که می دانید چه کاری انجام می دهید و قبلاً نتایج خوبی داشته اید ، وقت آن است که با خرید اولین مشتری خود ، آن را یک گام فراتر ببرید.
هدف اصلی شما در این مرحله آزمایش مهارت های خود در یک سناریوی واقعی و غنی سازی CV با تجربه عملی است.
برو به پورتال کار مانند upwork ، fiverr و peopleperhour و ثبت نام برای یک حساب مترجم آزاد است.
این پورتال ها روزانه صدها شغل سئو دارند. درخواست ها را فیلتر کرده و برای مشاغل جستجوگر جستجو کنید که می توانید براساس دانش و تجربه فعلی خود انجام دهید. برای اطمینان از چند قرارداد ، قیمت های خود را پایین نگه دارید.
به یاد داشته باشید هدف شما در این مرحله این نیست که به عنوان یک فریلنسر SEO زندگی خود را تأمین کنید ، بلکه کسب تجربه کاری و آماده شدن برای مصاحبه های شغلی آینده است.
مرحله 10: برای مصاحبه SEO آماده شوید
هنگامی که مهارت های SEO خود را تقویت کردید و برخی از آنها در مورد تجربه کاری خود اثبات کردند ، مرحله بعدی آماده شدن برای مصاحبه SEO است.
ما به عنوان یک آژانس سئو چندین بار در گذشته روند استخدام سئو را طی کرده ایم و همیشه به دنبال چیزهای خاصی هستیم.
به احتمال زیاد سایر آژانس ها به دنبال موارد مشابه هستند ، بنابراین نکات زیر را دنبال کنید تا شانس خود را برای تأمین اولین شغل خود به عنوان SEO افزایش دهید.
هنگامی که از شما خواسته شد خود را معرفی کنید ، مطمئن شوید که نمونه هایی از کار سئو را که برای مشتریان انجام داده اید (یا وب سایت خودتان) ذکر کرده اید. این مهمتر از هر چیز دیگری است. سپس می توانید در مورد هرگونه گواهینامه SEO یا دوره های سئو که دنبال کرده اید ، ذکر کنید.
آماده باشید تا به س questionsالاتی درباره راهنماهای Google Webmaster و س questionsالاتی مانند این پاسخ دهید:
"آیا برای رتبه بندی بالای نتایج در وب سایت به پیوندهایی نیاز دارید؟"
"چگونه می توانید یک صفحه را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید".
"چه مدت طول می کشد تا SEO کار کند؟"
س Careالات متداول شغلی SEO
آیا سئو انتخاب شغلی مناسبی است؟
اگر واقعاً علاقه مند به اینترنت هستید ، این است. اگر اشتیاق واقعی به اینترنت و به طور کلی بازاریابی دیجیتال ندارید ، SEO شدن شما انتخاب شغلی مناسبی نیست.
مزایای کار در صنعت SEO:
- می توانید کار خود را به عنوان یک آژانس فریلنسر یا سئو شروع کنید.
- می توانید ساعات کاری خود را تعیین کنید.
- می توانید از خانه یا از راه دور کار کنید.
- این فرصتی عالی برای ملاقات با مردم از سراسر جهان است.
- می توانید در یک آژانس به عنوان سئو کار کنید. فرصت های شغلی زیادی در دسترس است.
- با رشد اینترنت ، نیاز به استخدام SEO برای همه شرکت ها از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.
معایب:
- سئو یک صنعت با تغییر سریع است و اگرچه برای برخی از این ها خوب و مهیج است ، اما برای افرادی که به سختی می توانند تغییر کنند بسیار خسته کننده خواهد بود.
- مشتریان بستری هستند و گاهی اوقات انتظارات آنها بیش از حد واقعی است که می تواند برای وب سایت های آنها محقق شود.
- بعضی اوقات همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. صرف نظر از اینکه شما یک کمپین جستجوگرها را به خوبی طراحی می کنید ، همیشه مطابق انتظار عمل نمی کند. عوامل بسیاری خارج از کنترل شما وجود دارد که می تواند برنامه و نتایج شما را از بین ببرد.
مرحله بعدی برای پیشرفت شغلی SEO چیست؟
در نظر گرفتن مهارت های خود و تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی دیجیتال .
به عنوان یک متخصص SEO چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟
این به تجربه ، کشور محل اقامت ، سابقه اثبات شده و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد.
مطالعه ای که اخیراً توسط ahrefs انجام شده نشان می دهد که میانگین ساعتی برای مشاوران انفرادی سئو بین 50 تا 125 دلار است. قیمت ها در هر کشور و تجربه متفاوت است.نرخ جستجوگرها بر اساس ساعت
اگر اکنون بدون تجربه کار خود را آغاز کرده اید ، نباید انتظار داشته باشید که این نرخ ساعتی را بپردازید (یا شارژ آن را پرداخت کنید) اما با گذشت زمان ، این نشانه ای است از آنچه می توانید بدست آورید.
در اینجا شما آن را داشته باشد. این تقریباً خلاصه ای از آنچه برای شروع کار در سئو کار نیاز است را بیان می کند. اگر س specificال خاصی دارید در کامنت ها به من اطلاع دهید و تمام تلاشم را می کنم تا به آنها پاسخ دهم.