loading...

وبمسترایران

بازدید : 114
دوشنبه 17 شهريور 1399 زمان : 13:52

سئو صفحه اصلی برای همه وب سایت ها مهم است. خواه وبلاگ داشته باشید ، وب سایت شرکتی یا فروشگاه تجارت الکترونیکی ، باید صفحه اصلی خود را جستجو کنید حتی اگر این صفحه یکی از صفحاتی نباشد که انتظار دارید رتبه های بالایی کسب کنید.

چرا شما باید SEO صفحه اصلی خود را بهینه کنید؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید به صفحه اصلی وب سایت خود توجه کنید.

در بسیاری از موارد این صفحه اولین صفحه ای است که کاربران مشاهده می کنند (به ویژه برای وب سایت های سازمانی) و یکی از کاربران صفحه هایی است که بازدید می کنند ، حتی اگر در صفحات دیگر وب سایت شما قرار بگیرند.

سئو صفحه اصلی برای همه وب سایت ها مهم است. خواه وبلاگ داشته باشید ، وب سایت شرکتی یا فروشگاه تجارت الکترونیکی ، باید صفحه اصلی خود را جستجو کنید حتی اگر این صفحه یکی از صفحاتی نباشد که انتظار دارید رتبه های بالایی کسب کنید.

چرا شما باید SEO صفحه اصلی خود را بهینه کنید؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید به صفحه اصلی وب سایت خود توجه کنید.

در بسیاری از موارد این صفحه اولین صفحه ای است که کاربران مشاهده می کنند (به ویژه برای وب سایت های سازمانی) و یکی از کاربران صفحه هایی است که بازدید می کنند ، حتی اگر در صفحات دیگر وب سایت شما قرار بگیرند.

آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وبلاگ یا تجارت شما از صفحه اصلی شما بازدید می کنند.

از نظر سئو بسیار مهم است زیرا فرصتی مناسب برای دادن نکته مهم به Google (از طریق عنوان ، توضیحات و محتوای شما) ، در مورد وب سایت است.

وقتی افراد نام دامنه شما را جستجو می کنند ، Google از این اطلاعات برای ایجاد ورودی وب سایت شما در SERPS استفاده خواهد کرد.

قطعه جستجوی شما باید دقیق ، جذاب و حرفه ای باشد.

دوره کامل سئو
  • دوره کامل سئو
  • یک متخصص سئو شوید
  • میزان بازدید خود را در 60 روز یا کمتر افزایش دهید
  • مورد اعتماد بیش از 3000 دانشجو

در برخی موارد ، صفحه اصلی همچنین یک نامزد برای رتبه بندی در موقعیت های بالایی برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی است زیرا کل قدرت و رتبه صفحه را از بقیه صفحات "جذب" می کند .

به مثال های زیر توجه کنید:

صفحه اصلی Contentmarketinginstitute.com از نظر "بازاریابی محتوا" رتبه بندی می شود زیرا وب سایت دارای مقالات زیادی در رابطه با بازاریابی محتوا است.

صفحه اصلی socialmediatoday.com از نظر "رسانه های اجتماعی" رتبه بندی می کند زیرا محتوای زیادی در رابطه با بازاریابی شبکه های اجتماعی دارد.

سئو صفحه اصلی

روند بهینه سازی صفحه اصلی شما شامل چندین مرحله است.

این فقط موضوع سئو فنی نیست ، بلکه همانطور که در زیر خواهیم دید ، عناصر دیگری نیز وجود دارند که برای داشتن صفحه اصلی بسیار بهینه شده باید وجود داشته باشند.

فراموش نکنید که SEO فقط برای موتورهای جستجو نیست بلکه در درجه اول برای کاربران و قابلیت استفاده است.

از دیدگاه SEO ، بهینه سازی صفحه اصلی تفاوتی با انجام سئو در سایر صفحات وب سایت شما ندارد.

برای بهینه سازی کامل صفحه اصلی خود این نکات مربوط به SEO صفحه اصلی را دنبال کنید:

  • عنوان صفحه اصلی را بهینه کنید
  • بهینه سازی توصیف متا صفحه اصلی
  • برچسب H1 را بهینه کنید
  • سئو تصویر صفحه اصلی
  • آرم خود را بهینه کنید
  • علامت گذاری مناسب ساختار یافته را اضافه کنید
  • صفحه اصلی محتوای جستجوگرها
  • سرعت بارگیری صفحه اصلی را بهینه کنید
  • سازگاری با موبایل را بررسی کنید
  • یک SSL اضافه کنید
  • ساختار و پیمایش سایت خود را اصلاح کنید

اگر می خواهید از این تئوری صرف نظر کنید ، می توانید مستقیماً به فهرست جستجوگر جستجو در صفحه اصلی بروید .

علاوه بر عوامل SEO ، شما باید سایر عناصر اساسی یک صفحه اصلی بسیار بهینه شده را نیز در نظر بگیرید.

عنوان صفحه اصلی را بهینه کنید

فقط از نام کسب و کار یا وب سایت خود به عنوان عنوان صفحه اصلی استفاده نکنید بلکه سعی کنید با دادن اطلاعات بیشتر به کاربران و موتورهای جستجو درباره تمرکز اصلی وب سایت خود ، خلاقیت بیشتری داشته باشید .

از تمام 60 نویسه ای که در اختیار دارید استفاده کنید تا کلمات کلیدی و اطلاعات کسب و کار را در یک جمله با هم ترکیب کنید.

بیایید به چند نمونه عنوان صفحه اصلی بهینه سازی شده برای SEO نگاهی بیندازیم:

مورد اول مستقیماً از Google و به ویژه از صفحه اصلی Google Ads در دسترس است.

توجه داشته باشید که چگونه آنها از کلمات کلیدی هدف خود PPC Online Advertising در عنوان صفحه استفاده می کنند.نمونه عنوان بهینه شده صفحه اصلی

در اینجا مثال دیگری از MOZ آورده شده است.

یکی از کلمات کلیدی اصلی آنها ، SEO Software درست بعد از نام تجاری آنها قرار می گیرد.نمونه عنوان بهینه شده صفحه اصلی

عنوان صفحه اصلی قوانین SEO:

  • عنوان را تا 60 حرف نگه دارید.
  • فقط از نام تجاری خود استفاده نکنید بلکه کلمات کلیدی را نشان دهید که نمایانگر تجارت یا وب سایت شما هستند.
  • اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مورد نظر شما در ابتدای عنوان قرار گرفته اند
  • Google را با اضافه کردن بیش از حد کلمات کلیدی در عنوان اشتباه نگیرید. کلمات کلیدی را که می خواهید با آنها شناخته شوید اضافه کنید .
  • بدون پر کردن کلمات کلیدی ، به عنوان مثال این کار را نکنید "بازاریابی دیجیتال | جستجوگرها | رسانه های اجتماعی | پیوندها "، در عوض این کار را انجام دهید" خدمات کم هزینه بازاریابی دیجیتال توسط [نام وب سایت شما] "
  • دامنه یا نام تجاری خود را در ابتدای عنوان اضافه کنید

راهنمای مرتبط: چگونه عناوین صفحه خود را برای سئو بهینه سازی کنیم

بهینه سازی توصیف متا صفحه اصلی

توضیحات صفحه اصلی نیز بسیار مهم است.

همانطور که در بالا ذکر شد ، توضیحات همان چیزی است که کاربران در SERPS مشاهده می کنند ، بنابراین ممکن است بخواهید کمی به آن فکر کنید.

برای دریافت ایده های خوب به مثال زیر از Google AdSense نگاه کنید .نمونه ای از توصیف متا صفحه اصلی بهینه شده

به خاطر داشته باشید که Google ممکن است ترجیح دهد توصیف شما را نشان ندهد اما از توضیحات خود استفاده کند.

اگر توصیف شما خیلی کوتاه باشد (یعنی کمتر از 130 حرف) یا خیلی طولانی باشد (بیش از 154 حرف) ، یا اگر شامل بسیاری از کلمات کلیدی باشد ، این اتفاق می افتد.

راهنمای زیر را برای دستورالعمل های گام به گام در مورد چگونگی بهینه سازی توصیف متا بر اساس داده های کنسول جستجوی Google بخوانید.

راهنمای مرتبط: Meta Description SEO

برچسب H1 را بهینه کنید

مورد بعدی برای بهینه سازی ، برچسب H1 است.نمونه برچسب صفحه بهینه شده صفحه H1

هر صفحه از وب سایت شما (از جمله صفحه اصلی) باید دارای یک (و فقط یک) برچسب H1 باشد.

برچسب H1 به طور معمول در بالای صفحه است و بیشتر مضامین برای نمایش عنوان صفحه در برچسب های h1 پیکربندی شده اند.

اگر گزینه ای برای تنظیم برچسب H1 برای صفحه اصلی دارید ، مطمئن شوید که برخی از کلمات کلیدی مرتبط را نیز وارد کرده اید.

چگونه برچسب H1 صفحه اصلی خود را بررسی کنیم

صفحه اصلی خود را در مرورگر باز کنید ، در هر کجای صفحه کلیک راست کرده و VIEW SOURCE را انتخاب کنید.

CTRL –F را فشار دهید (برای جستجوی عبارت) و "h1" را جستجو کنید.

به طور معمول باید فقط یک برچسب

باز و یک بسته h1> را ببینید.

اگر متوجه شدید که بیش از یک مجموعه در کد html شما فعال است ، برای حذف آنها باید از یک توسعه دهنده کمک بگیرید و فقط یک مورد را ترک کنید.

راهنمای مرتبط: بهینه سازی برچسب H1

صفحه اصلی سئو تصویر

یک صفحه اصلی خوب باید تصاویر داشته باشد. آنها صفحه ای را خسته کننده تر می کنند و پیامی را که می خواهید به خوانندگان خود منتقل کنید واضح تر می کند.

از نظر سئو می توان از تصاویر استفاده کرد تا سیگنال دیگری به خزنده های موتور جستجو در مورد محتوای شما بدهد.

هنگام استفاده از تصاویر برای صفحه اصلی خود اطمینان حاصل کنید که:

  • شما یک متن ALT تنظیم می کنید که تصویر را توصیف می کند
  • کلمات کلیدی متن ALT خود را به روشی طبیعی وارد کنید
  • وقتی تصویری شامل متن است ، سعی کنید قسمت تصویر را از متن جدا کنید. موتورهای جستجو نمی توانند متن جاسازی شده در jpg یا png را بخوانند.
  • برای حداکثر سئو ، تصویر را بدون متن نگه دارید و متن را با استفاده از CSS و html اضافه کنید.

هر وب سایت نیاز به یک آرم منحصر به فرد دارد. کاری که می توانید برای بهینه سازی آرم خود انجام دهید 2 کار ساده است:

  • مطمئن شوید که نام فایل تصویری نام وب سایت شماست. به عنوان مثال ، آرم من دارای این نام پرونده است: 'trustblesoftnet-logo.png'.
  • متن ALT همچنین شامل نام وب سایت شما یعنی "Reliablesoft.Net Logo" می باشد.

نکته جایزه: اگر می خواهید صفحه اصلی خود را برای سئو محلی بهینه کنید ، می توانید مکان خود (شهر) را در نام پرونده آرم و متن ALT نیز قرار دهید.

علامت گذاری مناسب ساختار یافته را اضافه کنید

داده های ساختاری در چند سال گذشته اهمیت بیشتری پیدا می کند و اگرچه هنوز بخشی از الگوریتم رتبه بندی گوگل نیست ، اما چیزی است که به زودی در آن گنجانده خواهد شد.

نشانه گذاری داده شده چیست؟

به عبارت ساده ، داده های ساختاری راهی برای توصیف داده های شما برای خزنده های موتور جستجو است.

همه موتورهای جستجوی عمده با ساختار مشترکی در ارائه انواع مختلف داده ها (مانند مقالات ، محصولات ، سازمان ها ، شرکت ها ، رویدادها و غیره) موافقت کرده اند و وظیفه شما به عنوان مدیر وب سایت افزودن "برچسب ها" لازم به کد html شما است.

Google ممکن است از داده های ساخت یافته در SERPS (به صورت قطعه های غنی یا ورودی های نمودار دانش) استفاده کند و این باعث می شود ورودی های شما برای کاربران جذاب تر باشد و این به معنی CTR بالاتر است (نرخ ها را کلیک کنید).

وقتی صحبت از داده های ساختاری برای صفحه اصلی می شود ، باید اطمینان حاصل کنید که طرح های زیر را تعریف می کنید:

  • سازمان (اگر مشاغل آنلاین هستید)
  • مشاغل محلی (اگر حضوری فیزیکی دارید یعنی فروشگاهی)
  • شخص (اگر یک وبلاگ شخصی دارید).

راهنمای مرتبط: نحوه دریافت یک قطعه ویژه Google

سئو محتوا

یک صفحه اصلی باید محتوا داشته باشد و منظور من از این مطلب محتوای متنی است که موتورهای جستجو می توانند آن را بخوانند و درک کنند.

به طور کلی ، یک صفحه اصلی می تواند 3 تغییر داشته باشد:

  • در مورد وب سایت های شرکتی ، جزئیات مربوط به شرکت ، تصاویر (ممکن است نمایش اسلاید) و پیوند به صفحات داخلی وب سایت داشته باشد.
  • در صورت فروشگاه های تجارت الکترونیکی ، صفحه اصلی ممکن است آخرین محصولات ، پیشنهادات ، آخرین اخبار و پیوندها به بخشهای مختلف محصولات را نشان دهد.
  • در صورت وجود پورتال یا وبلاگ ، صفحه اصلی معمولاً آخرین پست های وبلاگ و مقالات ویژه را نمایش می دهد.

صرف نظر از سبک صفحه اصلی که انتخاب می کنید ؛ شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای متن کافی در صفحه وجود دارد.

از داشتن فقط تصاویر یا فیلم های بدون متن خودداری کنید.

مطمئن شوید که محتوای شما شامل کلمات کلیدی یا تغییرات هدف شما باشد.

دوباره به صفحه اصلی من نگاهی بیندازید و متوجه شوید که چگونه کلمات کلیدی ، محتوا و پیوند داخلی با هم ترکیب شده اند.

راهنمای مرتبط: بهترین روشهای جستجوگرها برای محتوا

سرعت بارگیری صفحه اصلی را بهینه کنید

این واقعیت است که اگر بارگیری بیش از 3 ثانیه طول بکشد ، 40٪ از کاربران صفحه را ترک می کنند.

این بدان معنی است که حتی اگر صفحه اصلی کاملی داشته باشید ، اگر بارگیری آن خیلی کند باشد ، بازدید و مشتری خود را از دست خواهید داد.

برای بارگذاری سریعتر صفحه اصلی شما باید چند نکته را در نظر بگیرید:

شماره 1 - از یک سرور سریع از یک میزبان مطمئن استفاده کنید. اگر هنوز در هاست اشتراکی هستید ، قطعاً باید به VPS بروید .

داشتن سرور اختصاصی در هنگام سرعت وب سایت نقش مهمی دارد و با توجه به اینکه هزینه VPS تا ماهانه 25 دلار است ، هیچ مشکلی برای مشاغل جدی یا وبلاگ نویسان وجود ندارد.

# 2 - اندازه پرونده تصویری خود را بهینه کنید: قبل از بارگذاری تصویر در وب سایت خود ، از یک نرم افزار ویرایش عکس (Gimp ، Photoshop ، Pixelmator و غیره) استفاده کنید و تصویر را برای وب صادر کنید.

سپس از یک بهینه ساز تصویر مانند optimizilla برای فشرده سازی و بهینه سازی اندازه پرونده استفاده کنید.

اگر از تصاویر زیادی استفاده می کنید می توانید از CDN استفاده کنید.

شماره 3 - وب سایت خود را با استفاده از بینش سرعت صفحه بررسی کنید . این ابزاری از طرف Google است که توصیه هایی را در مورد آنچه می توانید برای بهبود سرعت صفحه خود انجام دهید ارائه می دهد.

شماره 4 - از Google Lighthouse استفاده کنید . Lighthouse ابزاری برای تجزیه و تحلیل عملکرد یک صفحه وب در مناطق مختلف از جمله سرعت صفحه است.


گزارش فانوس دریایی Google

شماره 5 - اگر از ویدئو در صفحه اصلی استفاده می کنید ، مطمئن شوید که این سرویس در سرویس پخش جریانی ویدیو مانند YouTube میزبانی شده و در وب سایت شما تعبیه شده باشد.

شما نمی خواهید فیلم را در وب سایت خود میزبانی کنید زیرا این امر واقعاً باعث افزایش زمان بارگیری ، پهنای باند و منابع سرور مورد نیاز شما می شود.

شماره 6 - نرم افزار خود را به روز نگه دارید. تمام سیستم عامل های CMS همیشه در تلاشند تا سرعت و عملکرد را بهبود بخشند ، بنابراین نرم افزار خود را به روز نگه دارید تا از این مزیت استفاده کنید.

سازگاری با موبایل را بررسی کنید

بیش از 50٪ جستجوها در Google اکنون از طریق تلفن همراه انجام می شود و داشتن یک صفحه اصلی مناسب برای موبایل بیش از حد لازم است.

با معرفی شاخص اول موبایل ، Google از الگوریتم رتبه بندی کمی متفاوتی برای وب سایت های موبایل استفاده می کند اما تنظیمات اولیه SEO (عناوین ، توضیحات ، h1 و غیره) برای دسک تاپ و موبایل یکسان است.

وقتی نوبت به SEO صفحه اصلی می رسد ، باید تست تلفن همراه را انجام دهید و خطاها را برطرف کنید.

همچنین ، باید مطمئن شوید که صفحه اصلی تلفن همراه شما دارای محتوای مشابه صفحه اصلی دسک تاپ شماست. شما نمی خواهید Google را با دادن سیگنال های مخلوط به او اشتباه بگیرید.

به طور کلی ، بهتر است از طراحی وب سایت پاسخگو استفاده کنید تا هرگونه رفع SEO که برای دسک تاپ انجام می دهید بلافاصله برای تلفن همراه در دسترس باشد.

راهنمای مرتبط: مزایای طراحی پاسخگو برای مشاغل آنلاین

یک SSL اضافه کنید

یک صفحه اصلی (و وب سایت به طور کلی) ، باید https باشد.

اگر فروشگاه تجارت الکترونیک دارید یا اطلاعات کاربر را جمع آوری می کنید ، این یک امر ضروری است اما حتی در مواردی که وبلاگ معمولی دارید ، خوب است که SSL را فعال کنید.

گوگل بارها اشاره کرد که در حال حاضر داشتن یک وب سایت SSL یک مزیت نسبی کوچک به شما می دهد اما این چیزی است که مطمئناً در ماهها یا سالهای آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

هنگام مهاجرت از http به https اطمینان حاصل کنید که:

  • برای هدایت URL های http به https ، 301 تغییر مسیر می دهید
  • از گواهینامه های کلید 2048 بیتی استفاده کنید
  • شما هر 4 نسخه وب سایت خود را در ابزارهای وب مستر ثبت نام و فعال نگه دارید (http: // www، https: // www، http: //، https: //)

راهنمای مرتبط: نحوه مهاجرت از http به https

ساختار سایت و پیمایش

جهت یابی

پیمایش یک عنصر قابل استفاده مهم است. شما باید مطمئن شوید که صفحات مهم وب سایت شما از منوی شما بیش از 3 کلیک قابل دسترسی نیست.

از داشتن عناصر منوی تو در تو که از 3 سطح فراتر می روند خودداری کنید و همچنین هنگام رفتن کاربر به پایین صفحه ، در نظر داشته باشید که "همیشه در بالا" باشد. (ببینید که چگونه منوی این وب سایت در بالای صفحه می ماند در حالی که به پایین اسکرول می کنید).

یک ساختار منوی واضح نیز به شما در کاهش نرخ پرش کمک می کند و کاربران را به بازدید بیش از یک صفحه از وب سایت شما ترغیب می کند.

ساختار سایتSEO بهینه شده سایت سایت

وب سایت شما باید از ساختار سلسله مراتبی برخوردار باشد - نقطه اصلی صفحه اصلی است و سپس سایر صفحات باید بر اساس نوع آنها در گروه ها دسته بندی شوند.

عمق سلسله مراتب شما نباید بیش از 2 یا 3 سطح باشد - سلسله مراتب سایت خود را بیش از حد پیچیده نکنید بلکه آن را ساده نگه دارید. همه صفحات وب سایت شما باید از صفحه اصلی در کمتر از 3 کلیک قابل دسترسی باشند.

فراموش نکنید که نحوه کار موتورهای جستجو بازدید از صفحه اصلی یک وب سایت و سپس پیگیری هر پیوندی برای کشف بقیه صفحات است.

این بدان معنی است که صفحه اصلی شما باید به همه صفحات مهم از جمله صفحات فروش و هر پست وبلاگی که می خواهید بیش از دیگران تبلیغ کنید پیوند داشته باشد.

راهنمای مرتبط: ساختار وب سایت و سئو سایت

برای پیوندهای سایت بهینه سازی کنید

یک صفحه اصلی با ساختار مناسب می تواند شما را در جستجوی Google لینک های سایت قرار دهد. پیوندهای سایت معمولاً برای جستجوی نام دامنه نشان داده می شوند.

به عنوان مثال ، اگر در Google قابل اعتماد بودن را جستجو کنید ، قطعه دنباله را با لینکهای سایت مشاهده خواهید کرد.پیوندهای سایت در نتایج جستجوی Google

تنها راه تأثیرگذاری بر روی آنچه به عنوان لینک سایت ظاهر می شود ، ساختار سایت و پیمایش شماست. به آنچه می خواهید کاربران هنگام جستجوی نام تجاری شما ببینند ، فکر کنید و بخشهای صفحه اصلی خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

راهنمای مرتبط: نحوه دریافت پیوندهای سایت در نتایج جستجوی Google

سایر عناصر اساسی یک صفحه اصلی بسیار بهینه شده

علاوه بر عناصر فوق که مربوط به SEO صفحه اصلی هستند ، یک صفحه اصلی بسیار بهینه شده باید دارای عناصر زیر نیز باشد:

پاک کردن اقدام به عمل (CTA)

برای هر نوع وب سایت ، صفحه اصلی باید هدف مشخصی داشته باشد.

اگر در حال فروش محصولات هستید ، هدف اصلی هدایت مجدد کاربران به صفحه محصولات شما خواهد بود ، اگر در حال فروش خدمات به صفحه خدمات خود و در موارد وبلاگ به مقالات خود هستید.

به صفحه اصلی من نگاهی بیندازید و متوجه شوید که "فراخوان برای اقدام" یکی از عناصری است که کاربران هنگام فرود در صفحه مشاهده می کنند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 26
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 635
  • بازدید سال : 635
  • بازدید کلی : 5180
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی